CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Memori Nisa' Tambun

Sunday, August 22, 2010

FOR THE REST...


Kalau anda seorang anak, jadilah anak dengan sungguh-sungguh,
Kalau anda seorang ibu, juga jadilah ibu dengan sungguh-sungguh...

Wednesday, August 18, 2010

PROGRAM DI BULAN RAMADHAN KEMBALI LAGI!!!

Jemputlah datang beramai-ramai memeriahkan program.


Tuesday, August 17, 2010

MALACCA MUSLIM TEENS CAN MARRY EARLIER


MALACCA: The Malacca Islamic Religious Council has agreed to allow male Muslims below 18 and female Muslims below 16 in the state to wed.
Chief Minister Datuk Seri Mohd Ali Mohd Rustam, the council's chairman, said the decision was taken to reduce the number of cases involving babies born out of wedlock and increasing cases of adultery.


He said the leeway would only be given upon gaining the permission of the Syariah Court as well as the families of the teenagers.

The decision was taken based on the resolutions submitted by delegates at a conference on combating social ills recently.
"The state government is of the view that it is better for parents to give permission for their teen children to marry at a young age.

"It is a practical move in preventing cases of unwed teenage mothers and other social problems," he said after launching the Ramadan Comprehension Seminar here yesterday, where he also handed zakat collectors letters of appointment and launched the Malacca State Mosque book.

Ali, said marriages involving young girls who were already pregnant would also be allowed but the fine would be determined by the Syariah Court.

In the state alone, 174 Muslim women gave birth outside wedlock in the first six months of the year, compared with 391 cases for the same period last year. All the women this year were students aged below 20.

An excerpt adapted from NST, 3 August 2010

Friday, August 13, 2010

BOWLING NISA’ TAMBUN 2010 KUMPUL REMAJA/BELIAWANIS

Bowling NISA’ Tambun Tournament 2010 telah berlangsung dengan jaya dan meriahnya pada 1 Ogos 2010 yang lalu. Penganjuran kali keempat ini telah menarik lebih 80 orang peserta remaja/beliawanis sekitar Tambun. Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Sdr Nor Diyana Zamri seterusnya ucapan Pengarah Program Sdr Syazwina Shafian antara lainnya menekankan bahawa peri penting sukan sebagai medium terbaik penghubung silaturrahim di kalangan remaja/beliawanis.

Perasmian kejohanan bowling ini telah disempurnakan oleh Pengarah NISA’ Perak, Puan Haliza Hamidon. Dalam ucapan perasmian itu, beliau menegaskan bahawa wanita muslimah juga boleh bersukan dalam masa yang sama syariat tetap terjaga. Beliau mengucapkan tahniah kepada NISA’ Tambun di atas penganjuran yang telah berjaya mengumpulkan ramai remaja dan beliawanis dan mengharapkan sukan dalaman ini dapat diteruskan pada masa akan datang. Sebagai simbolik perasmian kejohanan bowling kali ini, Pengarah NISA’ memotong kek berbentuk pin bowling berwarna ungu menepati tema warna korporat NISA’.

Kejohanan pada kali ini menyaksikan kumpulan dari Klebang Prima mengungguli tempat pertama diikuti oleh kumpulan dari Manjoi Baru. Dan tempat ketiga pasukan dari Klebang Restu. Tempat keempat pasukan dari Manjoi Lama. Seterusnya tempat kelima ialah pasukan dari Klebang Jaya. Seramai 3 orang peserta telah dipilih sebagai pemain terbaik kejohanan melalui kiraan mata jatuhan pin iaitu Noryati Arsyad dari Klebang Restu , Wan Zalina Osman dari Klebang Prima dan Wan Nur Farah Aida Wan Ghazali juga dari Klebang Prima. Jumpa lagi pada tahun hadapan. Ayuh kita realisasikan impian bersama..


Tahniah Ajk Nisa' Tambun!


Ucapan perasmian oleh ketua Nisa' Perak

Ucapan Puan Haliza Hamidon

Simbolik perasmian, comel x kek?he...

Masing-masing bersemangat

Antara peserta yang mendaftar

Tunjukkan skill anda...

Wednesday, August 11, 2010

AL-QUDS dan RAMADHAN



DALAM menyambut ramadhan, jangan lupa saudara-saudara kita yang di kota AL - QUDS nun di sana yang masih menuntut doa daripada umat islam seluruh dunia.bulan ni adalah bulan AL-QUDS, bersama-sama kita doa kota al-quds dapat ditawan semula oleh umat islam...insyALLAH.

Saturday, August 07, 2010

HADITH-7 GOLONGAN YANG MENDAPAT NAUNGAN


ada 7 golongan manusia yang akan mendapat perlindungan dibawah naungan pada hari yang tiada naungan melainkan naunganNya. Iaitu :-

1. Imam/pemerintah yg adil

2. Pemuda yg sentiasa beribadah kpd Allah

3. Laki-laki yg hatinya sentiasa bergantung (berharap) dengan masjid-masjid (kerana mencintai sembahyang berjemaah)

4. Dua laki-laki yang berkasih-kasihan antara satu dengan yang lain kerana Allah, berhimpun keduanya kerana Allah dan berpisah keduanya kerana Allah.

5. Seorang laki-laki yang menyeru akan dia oleh seorang perempuan yang berkedudukan tinggi dan elok rupanya (untk melakukan kejahatan zina) maka berkata ia aku takut akan Allah.

6. Seorang laki-laki yang memberi sedekah maka menyembunyikan akandia seolah-olah tangan kanan tiada ketahui apa yang diberikan oleh tangan kiri

7. Seorang laki-laki yang mengingati Allah pada ketika sunyi sehingga mengalir air mata dari kedua matanya (kerana takut akan Allah Taala)

Hadis riwayat Bukhari dan Muslim dan Ahmad dan lain-lain.

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK DAN BERIBADAH DIBULANNYA UNTUK SELURUH UMAT ISLAM SELURUH DUNIA DARI NISA' TAMBUN

Monday, August 02, 2010

BECAUSE HE IS A MUSLIM!










.




.


.












Dan (ingatlah) tatakala Tuhan kamu memberitahu:
"Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras"

(Surah Ibrahim: 7)

Related Posts with Thumbnails